zondag 17 februari 2013

Een nieuwe maand


Een nieuwe maand, het is alweer de 2e Augustus. De lastige moeilijke maand Juli, met al zijn herdenkingen, gedachten, en spanningsvolle momenten ligt weer achter ons. Afgelopen dinsdag nog een bezoekje aan het graf van Erwin gebracht. Het lag er nog mooi bij. We hebben er een mooi bloemstukje bijgezet van witte roosjes, blauw-paarse lavendel en andere mooie blauwe bloemetjes, en Rose heeft bij zijn graf ook 2 stenen neergelegd, die ze van haar vader heeft gekregen die op zijn beurt deze stenen had meegebracht van een vakantie aan de middelandse zee. Het was een prima bezoekje. We komen er niet vaak, want herinneringen zitten toch in je hoofd en je hart, maar uit het oogpunt van herdenken na 25 jaar was het toch een goed bezoek.
Gisteren hadden Rose en ik ook een goede dag. 'S morgens was ik met Jesse gaan lopen. Rose bleef thuis omdat onze lap-top weer door DHL zou worden opgehaald. Na Jesse lekker los te hebben gelaten bij Vijfsluizen, wilde ik even langs de fotograaf op de Rembrandtlaan, om te informeren of er nog steeds kleine digitale fototoestellen geleverd kunnen worden met een draaibaar, en flexibel lcd schermpje. Dat bleek het geval. Dit soort toestellen lijken hun langste tijd te hebben gehad, en waren ze er enkele jaren nog van bijna ieder merk, nu heeft alleen Canon ze nog. 'S middags zijn Rose en ik teruggegaan en hebben prompt dit prachtige toestel gekocht. Het kan 12x zoomen, en is fantastisch snel. Onze "oude" Pentax Optio 3.2 is nog perfect, maar qua snelheid is het in de loop van de afgelopen jaren tot "slak" verworden. We weten overigens een prima plek waar my "french sister" er heel erg blij mee zal zijn. Het is wel een raar idee om dit toestel te gaan afstoten, maar des te leuker is het dat een familielid er vervolgens nog heel veel plezier van zal gaan hebben. Dit toestel is ons verkocht door Anne, een vriend, en oud collega van Rose bij "de Wissel", die vorig jaar omstreeks de kerst is overleden. We hebben met dit toestel ook een gigantische hoeveelheid foto's gemaakt. Dit toestel gaat vanmiddag nog op de bus.
Vanmorgen heb ik een goede Wereldwinkeldienst gedraaid, nadat ik me bij mijn baas ook had beter gemeld. Mijn keelpijn is weliswaar nog niet over, maar ik kan er wel mee werken. Het heerst overigens behoorlijk hoor ik uit onze omgeving. Rose en ik gaan nu een eind lopen met Jesse, en gelijk het fototoestel opsturen. Kortom ik ga afsluiten.
Blog 136 eerder 2-8-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten