maandag 18 februari 2013

Tijd voor rondje Schiedam II


Vandaag heb ik eerder tijd voor een log. Gisterenavond inderdaad op een normale tijd naar bed gegaan, en de draai kunnen maken na de nachtdienst. Vanmorgen eerst een grote wandeling gemaakt met Jesse in de stromende regen. Jesse is ook geen liefhebster van nattigheid, en zo gauw ze doorhad dat het goot, gingen haar oren plat en dan is het normale statige lopen ook ineens een vorm van sjokken geworden. Toch hebben we stevig door gewandeld en hebben zelf nog even staan mediteren op het ponton aan de maasboulevard. Toen we terug waren heb ik eerst Jesse afgedroogd, en die voelde gelijk weer lekker zacht aan. Dat maakt wandelen in de gietregen voor haar goed, en van dat afdrogen geniet ze enorm. Ook nu ik naar ons nieuwe kantoortje gegaan ben liep ze gelijk met me mee en ligt nu aan mijn voeten naar buiten te kijken. Waar was ik gisteren gebleven? Ik geloof op de Westfrankelandsedijk op weg naar Vijfsluizen. Ondertussen vliegt Jesse op want Rose komt net naar beneden met de was, en Jesse wil eigenlijk altijd overal bij zijn, dus ook daarbij.
012_distels_met_vlinderEenmaal bij Vijfsluizen aangekomen was het leuk en onverwachts voor Sandra dat je zo midden in de Randstad toch zo midden in de natuur kunt zijn. Het distelseizoen is aangebroken en aangezien het best redelijk weer was waren er zo 's morgens vroeg zelfs vlinders die zich lieten zien. Daar bij de poldervaart kan Jesse lekker rennen en achter allerlei lievelings watervogels aan. 015_1Terwijl we daar liepen merkten we dat ondanks de vroegte we bepaald niet de enigen waren. Volop fietsers komen er op zondag met een noodgang voorbij, en daar kan je maar beter erg in hebben. Zowaar kwamen we daar tussen de Poldervaart en de begraafplaats ook enkele parkieten tegen.018_sandra Nee, die op die eerste foto links natuurlijk niet. Dat is Sandra, maar op de volgende heb ik zowaar toch een van de parkieten kunnen vastleggen.026_een_parkiet Voor dat we dit prachtige plekje verlieten nog de nodige reigers en prachtige distels en bloemen gezien.020_distels 01 Vanaf hier was het nog zo'n half uur naar het ontbijt, wat ondertussen eigenlijk verworden was tot brunch. We waren er alle vier ernstig aan toe, na twee en een half uur wandelen.
Blog 155 eerder 25 september 2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten