maandag 18 februari 2013

Eventjes tijd voor mezelf


Hot ligt nog te slapen en ik ben klaar met het cleanen van ons huis, het koken van de bieten enz. Wanneer we wakker wordt hebben we tijd voor onszelf. Ik zit nu achter de koffie en laat mijn vermoeide oude voetjes even rusten. Voeten, een zwak punt in mijn familie. Ik zal het ermee moeten doen. Vanmorgen toen Jesse en ik Hot hebben opgehaald van zijn werk lopen we een tijdje gezamenlijk en daarna scheiden onze wegen zich. Ik ga dan verder met de gebruikelijk route en op een gegeven moment lopen we (Jesse en ik) langs een huis dat ik heb zien onstaan. Ik kijk graag naar huizen en soms ontmoet ik dan twee ander paar ogen en vaak zwaai ik dan en soms wordt er teruggezwaaid. In dit geval werd er door een ouder echtpaar terug gezwaaid. Dit werd mijn en later ook die van Hot terugkerend ritueel. Op den duur merkte ik dat de oude vrouw steeds enthousiaster werd met het zwaaien en op den duur wist ze van geen ophouden. Het was ook in die tijd dat de moeder van Hot aan het dementeren was zo herkende ik de symptomen. We bleven zwaaien tot dat de vrouw ineens weg was. Of ze was gestorven of ze was opgenomen in een verpleeghuis? We bleven met de oude man zwaaien en af en toe vroeg ik hoe het met hem ging door m'n duim op te houden met de vraag of het goed met hem ging. Door allerlei gebaren die hij maakte vertelde hij ons dat hij zijn vrouw verschrikkelijk miste. Dat duurde een tijd maar langzamerhand leek hij te wennen, wat heet wennen, aan de situatie tot hij ook ineens weg was. Ik ben blijven kijken maar nu wordt het huis leeggehaald en ik weet dus dat de man naar zijn vrouw is gegaan en zijn ze weer samen, dat hoop ik zo, voor hen.
Gisteren heb ik een workshop bij Monique gevolgd. Etsen met zuur, en leuk dat ik het vind!! 001_landschap Ik kan het niet laten om het te tonen. Bovendien heb ik gewerkt met zuur dat niet giftig is, dit opent perspectieven!! Je hebt allerlei manieren om op het metaal te tekenen. Ik had een voorbeeld meegenomen maar ik moest de plaat insmeren met iets dat moet drogen en dat duurt dan 20 min.Dus ben ik met een andere plaat verder gegaan.  Hier bij deze ets ben ik begonnen met viltstift. Ik wist niet dat dit kan. De techniek is niet nieuw voor me dus was het de plaat in het zuur leggen en daarna schoonmaken. Daarna word de plaat droog gemaakt en ingesmeerd met de verf en daarna wordt het overtollige verf weggehaald  Afslaan noemen ze dit. Het papier is geweekt en droog gemaakt door het in krantenpapier droog te wrijven. Alles gaat in de pers en gespannen keek ik wat het resultaat zou zijn geworden. Daarna ben ik verder gegaan met de volgende plaat en het is al in het zuur bad geweest. Volgend weekend ga ik hier mee verder. Dan zal ik dit laten zien. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Blog 158 eerder op 8/10/2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten