zaterdag 16 februari 2013

Mijmeringen


Hot is de laatste tijd weer wat vaker op zijn werk, dat geeft me wat meer tijd voor mezelf. Leuk, maar weer wennen. Tijdens het huishoudelijke werk of foto bewerking luister ik dan vaker naar mijn muziek en dit keer luister ik weer http://www.rhinohandmade.com/browse/ProductLink.lasso?Number=7839 vaker naar Meic Stevens "Outlander"een gouwe ouwe Outlander_meic_stevens en deze verveelt nooit. Het is een Welsche zanger die normalerwijzer alleen Welsch zingt maar op deze cd zing hij in het engels. De achtergrondmuziek is klein gehouden, dat vind ik het fijnst. In dit geval tabla, gitaar, fluit en sitar en de muziek is eind zestiger jaren opgenomen.Ik ben ook bezig al het overbodige spul weg te mieteren en we hebben heel veel spul. Wat is een mens een verzameldier en ik vond mijn oude dagboek met wat oude gedichten. Vreemd, maar ik ga alleen dichten wanneer het niet goed met me gaat. In dit geval heb ik deze geschreven toen Merlijn midden in zijn pubertijd was en ik hem lang niet zo vaak zag als ik wilde. Je moet die emoties toch wel kwijt:
Blog 93 eerder 22-2-2007
Voor je hier kwam was je er al.
In versmelting met 't aanvullend deel werd je compleet en heel.
Vanaf de ontmoeting tussen ons begon het afscheid al.
Bij elk adieu sterft er een deel.
Eens was ik jou en jij was mij.
Nu is de afspliting voltooid.
Wat gezegd kan worden is gezegd.
We gaan nu verder.
Elk in onze eigen wereld, in een labyrint dat leven heet, zullen we elkaar soms tegen komen.
September 1992.
Hot is net thuis gekomen en heeft me verwend met een bakje müsli en een grote kop koffie verkeerd. We herlezen het stukje even en hij hielp me met de punten en komma's voordat we dit stukje op het web werpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten