zondag 17 februari 2013

Ronde + en vertrek naar Maarn-Woudenberg.


Vannacht heb ik slecht geslapen. Regelmatig denkende aan de avond op het werk gisteren en een vervelende beslissing die mijn collega en ik moesten nemen. Ik heb oa. liggen denken aan mogelijkheden om vandaag hiermee op een positievere manier mee verder kunnen gaan. Nog voor de wandeling met Rose en Jesse dus even het werk gebeld, zeer tegen mijn gewoonte.
Ik merkte tijdens het wandelen dat mijn telefoontje me goed had gedaan, want daardoor konden we een stuk meer ontspannen lopen, en ik kreeg ook inspiratie om foto's te maken, en verder te gaan experimenteren met de mogelijkheden van ons nieuwe toestel. 01_spin_in_gele_bloem Het is toch helemaal te gek dat je gewoon uit de hand, en zonder op de computer te croppen zomaar zo'n spin te pakken kunt nemen.03_bijen Of zoals hier een paar honing makende bijen druk bezig te zien, met hun dagelijkse werk. Jesse heeft het daar bij de poldervaart ook zo ontzettend naar haar zin. Ze sprint, hoort meerkoeten en eenden en jumpt van hot naar her.32_jesse_in_haar_sas Ook de reiger die je links boven Jesse en de meerkoeten ziet kreeg ik eindelijk scherp in beeld.31_reiger_eindelijk_te_pakken Een prachtig beest zoals te zien is. Bij de poldervaart is afgelopen week flink gewerkt om het overtollige riet weg te werken. Het lijkt wel of ze dit speciaal voor Jesse hebben gedaan, want nu kan ze overal weer veel beter alles zien wat ze wil.05_wat_je_langs_de_poldervaart_al_niet_t En moet je zien wat je er allemaal gewoon in het wild tegenkomt langs die vaart. We hebben geen tuin, en hebben hier ook geen behoefte aan, want als je gedurende een vroege wandeling met de hond dit soort zaken kunt tegenkomen is de dag voor mij al goed.12_practice 20aauto_level Het is trouwens een aparte en nieuwe ervaring voor me om met een toestel zowel dichtbij als veraf te kunne fotograferen, met een ongelooflijke scherpte. De volgende foto daar zie je op een bloem de zon als kant. De zon word gefilterd door een bijna door ongedierte opgevreten blad. Te wauw:30a_gefilterde_zon_op_bloem
De daaropvolgende is ook bijzonder. Bij thuiskomst na een wandeling van dik twee uur heeft Rose een heerlijke omelet voor me gemaakt als ontbijt en hebben we even gekeken naar een nieuwe aflevering van Law en Order Criminal intent, en op de daarna volgende foto's staan Rose en Jesse, op weg naar Woudenberg. De broer van Rose woont daar, en vandaag waren we uitgenodigd om Floor zijn dochter die voor artsen zonder grenzen gewerkt heeft in Afrika te gaan her ontmoeten en bij te praten over al haar ervaringen. Jammer dat ik dit moet missen, maar Rose praat me vanavond wel bij.
Nu stop ik er weer eens mee, want ik moet ook nog gaan werken vandaag.
26_honing_in_de_maak_1
Blog 141 eerder 12-8-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten