vrijdag 15 februari 2013

LIJNEN

Een aantal jaren geleden kreeg ik van Hot een heel mooi fototoestel met alles der op en der aan. Hot houdt niet van half spel. En toen stond ik daar met het toestel in mijn handen denkend "Wat nu?" Ik bedacht toen een thema, voor één dag dacht ik, lijnen en lijnenspel. Toen ging ik de wereld heel anders bekijken en tot en met de huidige dag is dit thema regelmatig op mijn fotomenu te vinden. Er zijn veel meer lijnen om mij heen dan ik ooit heb bedacht. Deze 3 foto's heb ik in Delft gemaakt tijden een fotografiecursus van Jos Poeder. We liepen toen op de markt en had een keur van keuzes. Zelfs nu vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Met behulp van  Hot zijn we tot deze drie foto's gekomenMarkt_zw_7png_bewerkt. Tijdens deze lessen leerde ik o.a. alles in ander perspectief te gaan zien. Deze foto kijk ik dus naar beneden en de punten van de schoenen van Jos geven de richting van de lijnen versterkt in de richting van de stenen weer. Oude_grammefoontrompet_bewerktDe volgende foto is de grammofoontrompet  op het rommel gedeelte van de markt. De lijnen hiervan lijken soms op de lijnen die ik zie wanneer ik bloemen fotografeer. Spiegelbeeldbewerkt De derde foto is een zelfportret midden in een lijnenspel onder de kraam bij een brug.

Blog 50 eerder 27-12-2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten